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Could you be wrong about everything you claim to know?
あなたは知っていると主張する全てについて間違っている可能性がありますか?
No - Continue Reading いいえ。続けて読んでください
Yes - See Reverse はい。後ろをみてください。
According to Christianity, the God of the Bible is the source of all knowledge.
キリスト様によると、聖書の神は全ての知識の根源です。
"The fear of the Lord is the beginning of knowledge." - Proverbs 1:7
「主を恐れることは知識の初めである。」とある。(箴言1:7)
According to Eastern Philosophies, knowledge comes from without and within.
東洋哲学によると、知識は外と中から来ます。
"Find out for yourself what is truth, what is real." - Siddhartha Buddha
「自分で真実とはなにか、現実とは何かを見つけなさい。」 シッダールタ釈迦
"He (Brahman) is knowledge... He is situated in everyone's heart." - Bhagavad-gita 13:18
「彼(ブラマン)は知識。。。彼は皆の心にすんでいます。」 バガヴァッド・ギーター
Followers of Eastern Philosophies believe that all knowledge is gained
through personal experience, as taught by their respective sages / deities.
東洋哲学の信者は、すべての知識は個人的な経験を通して得られると信じている。
彼らの賢人や神々によって教示されるようにして。
So, how do you reconcile: それでは、どのようにして、次のことに整合性を持たせるのですか?:
- the validity of your personal experiences with your fallibility? (Using your
experiences to validate your experiences is known as "circular reasoning.")
- あなたの経験が正当であるということと、あなたは間違いを犯しうる存在であるということ
(経験によって経験それ自身の妥当性を示そうとする行為は、「循環論法。」になってしまいます。)
- the claim that anyone is wrong, if truth comes from within?
(If truth is up to the individual, then claims that refute your worldview could not be wrong.)
- 真実が内部からやって来ると言う一方で、誰もが間違っていると主張すること。
(真実が個々に任されているならば、誰も自分の世界観に反論する主張を間違いだと言うことはできません。)
- universal rules of reasoning (logic) with limited personal experience?
(Universal laws require universal knowledge.)
- 限られた個人的な経験と推論(論理)の普遍的ルール?
(普遍的の法は普遍的な知識が必要になります。)
The Problem: 問題:
Contradictions amount to lying, as opposing statements cannot both be true.
矛盾は嘘と同じです。対向する記述が両方真であることはないからである。
The above questions expose contradictions in your source of knowledge, which means that you could be wrong about everything you claim to know!
上記の質問は、あなたの知識の矛盾を露呈させます、これはあなたが知っていると主張するすべてについて間違っている可能性があることを意味します!
So, how can you know anything?
ならば、どうすれば何かを知ることができるのでしょう?
Just as breathing requires air, thinking requires knowledge.
呼吸が空気を必要とするのと同じように、思考は知識が必要です。
Without knowledge, nothing makes sense.
知識がなかければ、何も意味がありません。
More problems: さらに問題なるのは:
- Revelation makes no sense if "all is one".
- 「すべては一つである」なら、啓示は、意味がありません。
If all is one, there could be no revelation from one to another because one is the other.
すべてが一つならば、ある者と地者が同一であるのだから、ある者から他者への啓示はありえないことになる。
- Morality makes no sense if your worldview has no absolute standard of right and wrong.
Followers of Eastern Philosophies strive for "right behaviour", but without an absolute standard of right and wrong,
no behaviour could be right or wrong and morality is meaningless.
- あなたの世界観が善悪の絶対的な基準を持っていないならば、道徳は意味をなさない。
東洋哲学の信者は「正しい行動」のために努力するが、善悪の絶対的基準がなければ、善悪と道徳なしの行為は無意味です。
- Freedom cannot make sense if your past transgressions are inescapable.
According to Eastern Philosophies, you are trapped
in an ongoing cycle of reincarnation (rebirth) with no escape from your karma.
- もしもあなたの過去の罪は避けられないならば、自由は意味をなさない。
東洋哲学によると、あなたはあなたのカルマからの脱出と生まれ変わり(復活)の継続的な周期の中に閉じ込めている。
- Enlightenment cannot make sense without distinctions.
If "all is one", you would be in your "enlightened" state already, as there could be no distinction between enlightenment and illusion.
- 悟りは区別なしには意味をなさない。
「すべてが一つである」場合には、あなたは、すでに 「悟りを開いた」状態になり、悟りと幻想の区別がなくなるだろう。
What is our only hope in this life and the next?
この人生と次に、私たちの唯一の希望は何ですか?
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