Thursday, October 31, 2013

Fulfilled Messianic Prophecies メシア預言の成就

This post looks at 17 prophecies from the Old Testament that were fulfilled in the New Testament.
ポストでは、旧約聖書から引用した、新約聖書において成就した17の預言について考察しています。

Many of these prophecies were out of Jesus control – for example where he was born.
これらの多くの預言はイエスが制御出来ません。例えば、イエスの生まれた場所です。

There are many other prophecies in the Bible, but these are just a few examples. I have used the Japanese Living Bible translation. 
聖書にはその他にも多くの預言があるが、例の一つにすぎません。
日本語のリビングバイブル(JLB)を使いました。

These prophecies are evidence that the Bible really is the perfect Word of God, and that Jesus really is God.
これらの預言は、聖書が実際に紛れもない神の言葉であり、イエスが本当に神であることの証拠です。

Fulfilled Messianic Prophecies (The Bible and Jesus)

メシア預言の成就 (聖書とイエス様)
http://www.answersingenesis.org/articles/am/v6/n2/fulfilled-messianic-prophecies.

Prophecies about Christ's Life  イエス・キリストの生活の預言

Born of a virgin  処女から生まれた

Prophecy – “Behold, the virgin shall conceive and bear a Son, and shall call His name Immanuel” (Isaiah 7:14).
預言:「見ていなさい。 処女が子供を産みます。 彼女は生まれた子にインマヌエル〔「神様がいっしょにおられる」の意〕という名前をつけます。」(イザヤ書7:14)
Fulfilment – “After His mother Mary was betrothed to Joseph, before they came together, she was found with child of the Holy Spirit” (Matthew 1:18).
成就:「イエス・キリストの誕生は次のとおりです。 母マリヤはヨセフと婚約していました。 ところが、結婚する前に、聖霊によってみごもったのです。」(マタイによる福音書1:18)

Born in Bethlehem  ベツレヘムで生まれた

Prophecy – “Out of you, Bethlehem Ephratah, shall come forth the One to be Ruler in Israel” (Micah 5:2).
預言:「ベツレヘム・エフラテよ。 おまえはユダの小さな町にすぎないが、永遠の昔から生きておられる王が生まれる地となる。」(ミカ書5:2)
Fulfilment – “Jesus was born in Bethlehem of Judea” (Matthew 2:1).
成就:「イエスはヘロデ王の時代に、ユダヤのベツレヘムの町でお生まれになりました。」(マタイによる福音書2:1)

Famed for Wisdom 知恵は有名です

Prophecy - The Spirit of the Lord shall rest upon Him, the Spirit of wisdom and understanding (Isaiah 11:2).
預言:「その上に神様の霊が宿ります。 それは知恵の霊、悟りの霊、助言と力の霊、知識の霊、それに神様を恐れる霊です。」

Fulfilment - Jesus increased in wisdom and stature, and in favour with God and men (Luke 2:52).
成就:「イエスは身長も伸び、知恵も加わって、神にも人にも愛されました。」(ヨハネによる福音書2:52)

Lived a sinless life 罪のない生活を送りました

Prophecy: He had done no violence, nor was any deceit in His mouth (Isaiah 53:9).
預言:「彼は罪人扱いを受け、金持ちの墓に葬られました。 しかし実際は、悪いことなど何一つしたわけでもなく、悪いことばを一度でも口にしたわけではありません。」(イザヤ書53:9)
Fulfilment: Who committed no sin, nor was deceit found in His mouth (1 Peter 2:22).
成就:「キリスト様は一度も、罪を犯したり、うそをついたりなさいませんでした。」(ペテロの第一の手紙2:22)

Healed the sick and needy 病人と貧しい人を癒した

Prophecy: Then the eyes of the blind shall be opened, and the ears of the deaf shall be unstopped. The lame shall leap like a deer (Isaiah 35:5–6).
預言:「神様が来れば、盲人の目は見えるようになり、耳しいの耳は聞こえるようになります。足なえは鹿のように跳びはね」(イザヤ書35:5-6)
Fulfilment: The blind see and the lame walk; the lepers are cleansed and the deaf hear (Matthew 11:5).
成就:「盲人は見えるようになり、足の立たなかった者が今は自分で歩けるようになり、らい病人が治り、耳の聞こえなかった人も聞こえ、死人が生き返り、」(マタイによる福音書11:5)

Preached Good News  素晴らしい知らせを伝えた

Prophecy: The Lord has anointed Me to preach good tidings to the poor (Isaiah 61:1).
預言:「苦しんでいる人や悩んでいる人にすばらしい知らせを伝えるために、神様は私に油を注ぎました。」
Fulfilment: The poor have the gospel preached to them (Matthew 11:5).
成就:「貧しい人々がわたしのすばらしい知らせを聞いていること」(マタイによる福音書11:5)

Entered Jerusalem in Triumph  意気揚々とエルサレムに入られた

Prophecy:  Shout, O daughter of Jerusalem! Behold, your King is coming to you; lowly and riding on a donkey, a colt, the foal of a donkey (Zechariah 9:9).
預言:「歓声をあげよ。 さあ、おまえたちの王が来る。 その王は正しく、いつも勝利を収める。 しかも、謙そんで、ろばの子に乗って来る。」(ゼカリヤ書9:9)
Fulfilment:  They brought the colt to Jesus, and He sat on it . . . Then those who followed, cried, saying, “Hosanna! Blessed is He who comes in the name of the Lord!  (Mark 11:7– 9).

成就:「ろばの子をイエスのところに連れて来た弟子たちは、上着を脱ぎ、ろばの背中にかけました。 イエスがその上に乗られると、  8群衆の中の多くの者たちも次々と上着を脱ぎ、イエスの進んで行かれる道に敷いたり、野原から葉のついた枝を切ってきて、敷き並べたりしました。
9-10イエスを行列の真ん中にし、ぐるりと取り囲んだ群衆が、口々にこう叫びました。「王様、ばんざーいっ!」「主の御名によって来られる方に祝福を!」」(マルコによる福音書11:7-9)


Prophecies about Christ’s Death and Resurrection イエス・キリストの死と復活に関する預言

 Betrayed by a Friend  友達に裏切られた

Prophecy:  My own familiar friend in whom I trusted has lifted up his heel against me (Psalm 41:9).
預言:「食事を共にした親友さえ、私を裏切りました。」(詩篇41:9)

Fulfilment:  Judas Iscariot, one of the twelve, went to the chief priests to betray Him (Mark 14:10).
成就:「ところで、弟子の一人、イスカリオテのユダは、イエスを売り渡そうと、わざわざ祭司長たちのところに出かけました。」(マルコによる福音書14:10)

Sold for 30 pieces of silver  銀30枚のために売られた

Prophecy: They weighed out for my wages thirty pieces of silver (Zechariah 11:12)
預言:「彼らが払った賃金は、たった銀貨三十枚〔奴隷の値段〕でした。」(ゼカリヤ書11:12)

Fulfilment: And they counted out to him thirty pieces of silver (Matthew 26:15)
成就:「こうして、とうとう彼らから銀貨三十枚を受け取ったのです。」 (マタイによる福音書26:15)

Silent when accused  訴えられたとき、無言でした

Prophecy: He was oppressed and He was afflicted, yet He opened not His mouth (Isaiah 53:7).
預言:「彼は痛めつけられ、苦しみ、悩みました。 それでも、ただのひと言も口にしませんでした。」(イザヤ書53:7)

Fulfilment:  Pilate asked, “See how many things they testify against You!” But Jesus still answered nothing (Mark 15:4–5).
成就:「どうして何も言わないのか。 あんなにまで訴えているのに、平気なのか」と尋ねました。しかしイエスは、ひと言もお答えになりません。」(マルコによる福音書15:4-5)

Beaten and spat upon.   殴られ唾を吐かれた。

Prophecy:  I gave My back to those who struck Me, and My cheeks to those who plucked out the beard; I did not hide My face from shame and spitting (Isaiah 50:6).
預言:「私はむち打つ者に背中をさらし、ひげを抜き取る者に顔を差し出しました。 恥さらしになっても、逃げも隠れもしません。 彼らは私の顔につばをはきかけました。」(イザヤ書50:6)

Fulfilment:  Then some began to spit on Him, and the officers struck Him with the palms of their hands (Mark 14:65).
成就:「このあと、ある者たちは、イエスにつばきをかけたり、目隠しして、げんこつで顔をなぐり、」(マルコによる福音書14:65)

Crucified with sinners  罪人と共に十字架にかけられた。

Prophecy: He was numbered with the transgressors (Isaiah 53:12).
預言:「彼は罪人の一人に数えられ、」(イザヤ書53:12)

Fulfilment:  With Him they also crucified two robbers (Mark 15:27).
成就:「その日、二人の強盗も、イエスといっしょに十字架につけられました。 二人の十字架はイエスの両側でした。」(マルコによる福音書15:27)

His side pierced 脇腹を刺された

Prophecy:  They will look on Me whom they pierced (Zechariah 12:10).
預言:「彼らは、自分たちが突き殺した者を見て、」(ゼカリヤ書12:10)

Fulfilment:  But one of the soldiers pierced His side with a spear (John 19:34).
成就:「ところが、兵士の一人が何を思ったのか、いきなり槍でわき腹を突きました。」(ヨハネによる福音書19:34)

Buried with the rich  富める者と共に葬られた

Prophecy:  He made His grave with the rich at His death (Isaiah 53:9).
預言:「彼は罪人扱いを受け、金持ちの墓に葬られました。」 (イザヤ書53:9)

Fulfilment:  A rich man from Arimathaea, named Joseph, asked for the body of Jesus. Then Joseph laid it in his own new tomb (Matthew 27:57–60).
成就:「イエスの弟子で、アリマタヤ出身のヨセフという金持ちが来て、  58ピラトに、イエスの遺体を引き取りたいと願い出ました。 ピラトは願いを聞き入れ、遺体を渡すように命じました。  59ヨセフは遺体を取り降ろすと、きれいな亜麻布でくるみ、  60岩をくり抜いた、自分の新しい墓に納めました。」 (マタイによる福音書27:57-60)

Rose from the dead 死から復活された

Prophecy:  You will not leave my soul in Sheol, nor will You allow Your Holy One to see corruption (Psalm 16:10).
預言:「神様は私を死人の中に置き去りにせず、墓の中で朽ち果てるのをお許しにならないからです。」(詩篇16:10)

Fulfilment:  The angel said to them, “You seek Jesus of Nazareth, who was crucified. He is risen!” (Mark 16:6).
成就:「その御使いがおもむろに口を開きました。「そんなに驚くことはありません。十字架につけられたナザレのイエス様を捜しているのでしょう。あの方はもうここにはおられません。復活されたのです。ごらんなさい。ここがあの方の遺体があった場所です。」(マルコによる福音書16:6)

Ascended into heaven 天国へ上って行かれた

Prophecy:  You have ascended on high (Psalm 68:18).
預言:「高い所へ上って行かれます。」(詩篇68:18)

Fulfilment:  He was received up into heaven (Mark 16:19). 
成就:「こう語り終えると、イエスは、天に上げられ、神の右の座につかれました。」(マルコによる福音書16:19)

Exalted at God’s right hand 神様の右の高貴な座につかれた

Prophecy:  The Lord said to my Lord, “Sit at My right hand” (Psalm 110:1).
預言:「神様は、私の救い主にお告げになりました。 「わたしの代理として、右の座について治めてくれ。 わたしは敵を征服し、おまえの前で土下座させよう。」(詩篇110:1)

Fulfilment:  Jesus Christ has gone into heaven and is at the right hand of God (1 Peter 3:22).
成就:「今、キリスト様は天で、神様の次に名誉ある座につき、すべての御使いと天の軍勢を従えておられます。」(ペテロの第一の手紙3:22)





No comments:

Post a Comment